المستودع الرقمي في جامعة الإخوة منتوري قسنطينة 1

إستراتجية التسويق الإلكتروني للكتاب في الجزائر

عرض سجل المادة البسيط

dc.contributor.author
dc.contributor.author مرزقلال إبراهيم
dc.contributor.author ناجية قموح
dc.date.accessioned 2022-05-19T09:58:12Z
dc.date.available 2022-05-19T09:58:12Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://depot.umc.edu.dz/handle/123456789/63
dc.description 158 ورقة
dc.description.abstract This study addresses the topic of e-marketing of the book in Algeria, based on the analysis of publishers' Web sites Algerian, trying to know the main strategies for editing knowledge while showing the weaknesses and strengths of each sample site of this survey through the technical evaluation. This study begins by defining marketing and its strategies through the concept of the book and its main elements, arriving at the publishing phenomenon and its institutions. This study is emphasized the deference between the traditional and electronic marketing strategies of book through the Web site identifying the main gates for the evaluation of Web sites in a manner and general publishers' Web sites in particular. To determine the level of implementation of these strategies in the publishers' Web sites in Algeria, a survey was conducted to explore all publisher websites(Commercial, academic and government), whose number exceeds the 30 sites showing they meet international standards in their design while appearing to international websites in the same area.
dc.format 30 سم
dc.language.iso ara
dc.publisher Université Frères Mentouri - Constantine 1
dc.subject علم المكتبات و المعلومات
dc.subject التسويق الإلكتروني
dc.subject الإستراتيجية
dc.subject الكتاب
dc.subject الناشر
dc.subject التقييم
dc.subject مواقـع الويـب
dc.subject الجزائر
dc.subject E-marketing
dc.subject strategy
dc.subject book
dc.subject publisher
dc.subject evaluation
dc.subject website
dc.subject Algeria
dc.subject Marketing électronique
dc.subject stratégie
dc.subject livre
dc.subject éditeur
dc.subject évaluation
dc.subject sites Web
dc.subject Algérie
dc.title إستراتجية التسويق الإلكتروني للكتاب في الجزائر
dc.title.alternative دراسة تقييميه للمواقع الإلكترونية للناشرين
dc.type Thesis
dc.coverage 02 نسخ موجودة في مخزن المكتبة المركزية+01 قرص مضغوط


الملفات في هذه المادة

هذه المادة تظهر في الحاويات التالية

عرض سجل المادة البسيط

بحث دي سبيس


استعرض

حسابي